Det svåraste med 1667 per dag

Jadå, då kommer vi in på dagens NaNo inlägg. Idag handlar det om att köra fast.

När man skriver 50 000 ord kan det hända att man hela tiden tänker på att nå just 50 000 ord, för det är det som månaden går ut på. Då händer det att man fastnar, och den vanligaste anledningen är för att man inte sätter upp del mål, och känner sig alltså tvingad att skriva.

Att känna sig tvingad till att skriva är det värsta som finns. Det blir aldrig bra, och då ska man lägga ner pennan, stänga ner word eller var man nu skriver, och ta en liten paus. Sen kom tillbaka och säg till dig själv att du ska skriva hundra ord, och sen gör du något annat. Andra dagar kan du sätta upp ett högre mål.

Det slutgiltiga målet är 50 000 eller mer, men innan dess måste man nå 1 000, 5 000, 10 000.

Idag har jag målet på 20 000 ord. Helst skulle jag vilja nå 21 000, men just idag är inte det ett realistiskt mål. Om jag inte helt plötsligt slås av en musas pilar och börjar skriva som en galning. Det har ju hänt förut.

Jag har alltså fastnat. Det brukar hända, det är en del av utmaningen. Man har fyra veckor att skriva, och någon gång verkar det vara ett måste att man någon gång kör fast. Det är då man skriver inlägg som det här för att undvika att skriva. Det är både bra och dåligt.

Men nu ska jag tillbaka till att skriva 526 ord, bara det kvar tills jag nått 20 000.

Kommentarer
Postat av: Emina

nja var en dokumentär film, "konsten att övertala" typ .... hahaha as segt:D

2009-11-10 @ 18:13:37
URL: http://jakupovic.se
Postat av: NORA

hej! gillar verkligen din blogg, jättefint med kul inehål :)

2009-11-10 @ 20:57:32
URL: http://noradistricts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0