Födelsedagsmånaden är över, nu är det julplanering som gäller

Nu är den tiden i November över, där löjligt många i min familj fyller år. Det betyder att vi nu förbereder oss inför jul.

Emelie fick en mini laptop igår, och med det konstaterar vi att årets julklapp i min familj inte är en spikmatta, utan en mini laptop. Tja, det skulle ju inte sitta fel alls med en sådan. Det är då om farmor ger oss någon julklapp iår, då kan det finnas en liten chans att man kan få en, men om det inte blir så... nej, då blir det annat istället!

Nu gäller det att börja planera vad man ska ge. Det blir 8 presenter som jag ska kunna betala med ungerfär lika många hundra kronor (mer, mindre, vem vet? inte du iallafall). Det är den svåraste biten. Jag älskar att ge presenter, även om jag är sämst på att hitta några bra. Att få presenter är också kul, men jag känner mig alltid så bortskämd. Det kommer efter julen då jag var tretton och fick en kamera, då jag plötsligt kände "nä, nu har jag fått nog, nu kommer jag inte få mer presenter och det är bra". Jag hade fel, och jag fick några till. Den kameran var också från farmor men jag kände mig så otacksam när jag inte kunde säga tack tillräckligt.

Det känns liksom som om tack inte räcker.

Men nu, nu är jag trött och min handled värker efter allt skrivande i november. Så jag ska vila den lite och läsa istället.

Ha det bra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0