Förvirrande uttryck: "sätta på lite musik"

Jag förstår mig inte på uttrycket "sätta på lite musik". Vaddå lite, musik är musik oavsett vad (tänker inte gå in på vad musik är, för det är mer än vad min hjärna klarar av).

Okej... man har låg musik på, eller hög, det fattar jag -- man syftar ju på volymen då. Men lite? Okej jag ska sätta på mycket musik. Spelar man flera låtar samtidigt då, och lite betyder att det kanske bara är två eller tre låtar samtidigt?

Äh. Det uttrycket förklarar jag från och med nu "något Rebecca inte förstår"

Kommentarer
Postat av: Pia

hahaha! De där är verkligen udda, de påminner mig om uttrycket: "Mycket lite senap tack", "men det var väl lite mycket?" HAHA åh den berättade du förut, så himla klockrent. Vem förstår egentligen folket från det lilla landet lagom

2009-11-17 @ 19:59:53
URL: http://inmymouth.blogg.se/
Postat av: Johannes

Finns väl massa såna? (kan inga just nuuuu men) xD

2009-11-17 @ 23:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0