Jag kommer vakna mitt i natten och undra var fan jag hamnat

Idag har jag storstädat rummet.

Det hela började med att jag satt i mitt mycket stökiga rum med alla grejer jag tagit med mig när jag flyttade in i det här rummet när jag var tolv. Alltså är det skräp som har sammlats på i fem år. Johanna kommer in och föreslår att vi ska rensa rummet - jag säger nej snabbt, jag ville ju skriva!

Efter några om och men, och egentligen inte särskilt mycket övertalande, bara lite Johanna-monolog om hur hon tyckte vi skulle göra.

Vid fyra-fem tiden satte vi igång, iallafall, jag kände mig övertygad.

Det var ut med alla kläder ur lådorna, ned med alla gosedjur som jag aldrig orkat ta ned, bort med alla onödiga saker som bara låg omkring på hyllan, nattygsbord och på byråerna. Sedan var det bara att damma. Och damma, och damma. Dammsuga, och dammsuga (men Johanna dammsög, för hon tycker att hon är världsbäst på det).

Sammanlagt slängde jag saker som tog upp en hel svart soppsäck, en papperskasse och en platskasse (som gick sönder när jag försökte bära ned den för att slänga.

Byrålådorna organiserades så här:
Slit-och-släng låda (med andra ord: använd som pyjamas eller när det ska målas eller liknande)
Strumplåda (vanliga och knästrumpr)
Strymbyxlåda (strumpbyxor och tajts/leggins)
Allt-under-midjanlåda (shorts, kjolar, trekvarts träningsbyxor
Allt-som-över-bröstetlåda (tröjor, tunikor, linnen, t-shirts)
Underklädeslåda (need I say more?)

Efter det flyttade jag och Johanna min bokhylla fem centimeter till vänster, och sedan min säng ca 75 cm till höger. Alltså står sängen mitt i rummet.

Kopplade i min radioväckarklocka, från åttiotalet, igen, och Victoria som då kommit för att observera tyckte det var jätte konstigt att min klocka var en am-pm klocka och hennes en 24-timmars. Det gick liksom inte in att det var två helt olika modeller. Hennes är också från åttiotalet, skulle jag tro. Bättre den än den jag köpte förra året som är hemsk. Hatar den. Speciellt när hon inte vet hur fan man stänger av den och inte hör den när jag har sovmorgon och hon står innne i badrummet. Hata.

Nu ekar mitt rum. Jag vet inte vad jag tycker om det.

Kommentarer
Postat av: »fannyamandaa´

det är lugnt :) vad har dy gjort i helgen då? kram

2009-11-15 @ 21:43:41
URL: http://fannyamandaa.blogg.se/
Postat av: Pia

Hahah! ååh!! Jag får komma över och inspektera?

2009-11-15 @ 23:00:01
URL: http://inmymouth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0