Kategorin NaNoWriMo - om den

Ja, då tänkte jag introducera en kategori som kommer användas mycket flitigt under november, men inte mycket annars. Denna kategori är alltså NaNoWriMo

Men vad står NaNoWriMo för? Ja, det är ju såklart National Novel Writing Month, eller på svenska Nationella Bokskrivar Månaden. Det låter mycket bättre på engelska, va?

Nationellt är det faktiskt inte, utan internationellt. Enligt NaNoWriMos twitter har 156 185 bestämt sig för att skriva den här månaden. Och det är världen över.

Hur mycket skriver man? 50 000 (femtiotusen) ord på 30 dagar. Det är 1667 (etttusen sexhundra sextiosju) ord per dag. Det betyder att jag borde ligga på ca 13 336 (trettontusen trehundra trettio sex - börjar ni bli irriterad på det där? Det börjar jag) ord idag. Jag ligger på exakt 16 205 ord. Lite före, men det betyder inte att det kommer fortsätta så här bra.

Alltså nu tänkte jag börja blogga om hur man överlever en sån här månad (och det här är även anledningen till att jag blivit så dålig på att både kommentera och att skriva inlägg...).

Hur man överlever:
1. Var galen
2. Sluta tänka "det här är inte bra" (det suger jätte mycket, men det är meningen!)
3. Använd så många så som möjligt, och massor av extra ord och adjektiv
4. Söööööömn
5. Annat att tänka på
6. Var totalt, fullkomligt, out-of-this-fucking-world galen!

VAR BEREDDA PÅ ATT ÖVERLEVA! AAAAAAAH

Ja.. jag ska sova nu så att jag inte vrickar ut totalt. 


Kommentarer
Postat av: Johannes

Kämpa på! xD

2009-11-08 @ 23:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0