CD eller MP3?

Jag började en diskussion med min kusin Harry om man ska köpa CD skivor eller använda sig av internettjänster som spotify, och vad som var bäst. För mig är det självklart spotify, men för Harry är det CD skivor.

Hans argument:
man förlorar den inte om pc krashar
det är en "sak" och därför kan man visa den för sina barn
det kommer vara värt mycket i framtiden
när man väl har den kan man göra vad man vill med sångerna

Mina argument:
Internet, det finns alltid där
går inte att tappa bort
går inte sönder
kan inte bli snodd
man kan logga in var som och lyssna

Vad tycker ni? Har ni hellre allt på datorn, eller vill ni ha något konkret att ta i?

Kommentarer
Postat av: Jess

Det är ju nåt visst med Cd-skivor.. men samtidigt smidare med Spotify. Man kanske kan kombinera :)

2009-10-26 @ 19:12:04
URL: http://yiskha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0