Det där med "mot oddsen" är roligt

Victoria äter choklad. Hon är elak mot mig...

Mot alla odds han jag med pendeltåget som gick tio i fyra, helt otroligt. Han sätta mig, ställa mig upp igen, gå framåt i vagnen, och sätta mig igen innan tåget började åka. Varför sprang jag som en galning, och fintade med tomma luften så fult? Måste sett väldigt roligt ut för de två killar som såg detta (tur att det inte var fler? Äh, det var det säkert).

Satt där på tåget och så stannar det vid Sollentuna, gissa vem som står utanför dörren då! Julia! Hon hade fått sluta tidigare, eftersom hon skrivit klart ett prov. Galet, vi brukar aldrig åka samtidigt på måndagar, och jag skulle egentligen inte hunnit med det tåget, och inte hon heller, men voíla, vi båda gjorde det, och gick på vid samma ställe! I den bakre vagnen som jag aldrig sitter i...

Kuliga grejer det.

Sedan sitter vi där på bussen från Väsby, och så går det på två andra jag känner igen (en var en tjej som jag var kompis med i högstadiet)... Som för några veckor sedan när jag träffade jätte mycket folk jag inte snackat med på länge, men träffade jag alla dem inom bara en helg! Wacko.

Kom hem, och det var mörkt.... Det brukar det inte vara. Victoria slutar löjlig tidigt, så hon borde varit hemma. Kanske drog hon ut på äventyr? Nej, hon kommer hem några minuter efter mig, för hon hade handlat skor. Vill bara säga hur orättvist det är att hon har tid att åka till och från skolan, ha en skoldag däremellan, och sedan åka och handla skor, men jag hinner knappt göra det första på den tiden - aldrig handla skor, eller ens en macka! Vi åkte båda hemifrån samtidigt idag, också.

Just nu vill jag ha en milkshake, men nej. Det är lite för onyttigt till vardags (... eh, jamen, det är ju sant!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0