En hobby som

Jag älskar att samla på fakta. Som alldeles nyligen tog jag reda på att det faktiskt var så att schema i bestämd form inte är schemat, utan schemata (även schematana i plural bestämt form, vad det nu heter i grammatiska termer - vad formell jag blev). Ja, bland annat.

Det har varit en svacka på sistone där jag inte sökt efter någon värdelös/värdefull information, men nu verkar det intresset börja igen.

Det här är varför det går bra för mig i skolan, trots mitt hat för att plugga. Jag lyssnar helt enkelt på lektionen och kommer ihåg, för att jag tycker det är så kul med fakta. Fast matte gillar jag inte, hur mycket fakta det innehåller, men där fastnar det mest av ren vana.

Fast, det ändrar inte på att jag är en hopplöst dum idiot hela tiden. Tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0