En liten paos mitt i kaos

Det blev inga kängor för mig idag. När jag letade efter dem hittade jag dem inte, ringde pappa... de ligger tydligen uppe på vinden. Pappa sa någonting om sommar, och jag svarade lite bitchigt "det är inte sommar längre". Förlåt pappa, jag ville bara ha mina kängor jätte gärna.

Istället blev det mina converse som en gång var orange, men nu är de lite mer... laxrosa. Det får mig att tänka på Vänner (Mona:"Oh, you mean the pink shirt?" Ross:"It's not pink! It's salmon!" eller något sånt).

Det visade sig också idag att min syrra hade glömt sina nycklar i min jacka. Hon lånade den igår när hon gick ut på promenad. Eftersom hon ska hem till Göteborg idag tänkte jag åka till Emelie en liten stund efter skolan, där syrran Matilda är och hälsar på en liten stund innan hon åker. Säger ju aldrig nej till att träffa Elsa (nej, nej, jag vill absolut inte träffa mina syrror!)

Nu ska jag återgå till media lektionen. Håller på att sätta ihop en powerpoint presentation för mitt reklam kampanj projekt. Ganska skönt att man nästan är klar! Fast lite nervös inför presentationen... men men, en annan dag, en annan sorg (eller hur är det nu man säger?).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0