Konstiga drömmar, jag har dem

Hade en väldigt konstig dröm inatt. Det var en fortsätting på en annan dröm jag har lite svårare att komma ihåg, men skit i den äldre.

Men, jag skulle sova i ett rum som hade två sängar och då berättade personen som visade mig rummet att det en gång sovit en man där som var arg för det var ett flickrum, och därför fanns det en extra säng mot en vägg som var lite bredare. Men det spökar nog inte, sa personen. Jaja, tänkte jag.
Då såg jag en brun hårsnodd som låg på en Billy bokhylla (ja, detalj), och tänkte inte mer på det. Då gick den här personen efter ett tag (tror att det blev en man helt plötsligt, och det blev lite Jane Eyre over samtalet... hahaha), och när jag ska gå efter för att roppa något till personen som gick, ser jag hårsnodden skruvad runt handtaget! Jag hade blivit inlåst! (wtf?)
En person på andra sidan frågar "han har inte låst in dig va?" skit oroligt, och jag skriker vettskärmt tillbaka att joo, det har jag blivit. Kämpar hårt med att få av hårsnodden, och när den går av öppnar jag dörren lite, men någon försöker få den att stängas igen, och lutar sig mot dörren. Uppenbarligen en man, och uppenbarligen mannen som inte gillade att han skulle sova i ett flickrum.
Då tänker jag, genius as my dream me is, att om jag sträcker ut handen så kan han inte stänga dörren, och håller den mot en hylla utanför. Men då upptäcker jag, fan, han kan ju bryta min arm nu. Men det gjorde han inte. Så jag ropar efter mannen som visat mig rummet, men inte kommer han inte, trots att han står längst ned i trappan utanför rummet.
Tillslut kommer jag ut ur rummet, men där finns två spöken! (historian för det andra spöket kommer jag inte ihåg, men jag tror han begick självmord :S) Har värsta striden med dem som slutar med att det spöket som inte ville sova i det rummet höll en pil (!?) mot min tinning och frågade om jag ville dö, eller något. DÅ kom jag på att spöken inte kan ta i saker, och att han därför bara skulle gå igenom mig. Så jag överlever.


Ja, det var min dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0