Mina goa föräldrar

Ja, idag mår jag inte så bra då, men det är något man tar förgivet egentligen.

Vill bara säga att min familj är riktigt, riktigt härlig. Kommer ner till frukosten och tar ett glas nyponsoppa, men eftersom jag inte är hungrig vill jag ställa undan min tallrik (det var den där konstiga som jag aldrig fattar varför de använder och var den kommer ifrån), så jag undrar var jag ska ställa den. Min pappa undrar då om jag är sjuk, och jag säger nej... "Men du måste ju vara sjuk, du äter ju inte!"

TACK pappa.

Ja, jag gillar att äta. Mat är gött gött. Och med mat menar jag inte godis och bara onyttigheter (självklart ingår ju det), utan grösaker, frukt och annat mums också! Tehe. Men, just nu räckte det med nyponsoppa. Ville inte ha vatten, och för ovanlighetens skull såg juicen näst intill oaptitlig (aaah! I love juice! o.O)

Sen, måste jag berätta om det min mamma sa när vi var hos min syrra i fredags. Min syrra fick en dotter förra året, som fyller ett runt min och Torias födelsedag... och nu vill mamma ha ännu ett barnbarn, iallafall innan hon fyller sextio. Hon fyller sextio om två och ett halvt år. Hon säger att eftersom hon har så många barn (5 döttrar), så borde inte det vara något konstigt egentligen, och då påpekar jag att egentligen så har hon bara tre "som är i den åldern", för jag vet att jag inte vill ha barn än.

VET NI VAD HON SÄGER DÅ!?

"Äh, när jag fyller sextio är du gammal nog" NO WAY. När hon fyller sextio är jag fortfarande 19, knappt ett år efter att jag tagit studenten, MER än ett halvår tills jag fyller tjugo.

Nä, nä, mamma. Här får du inga barnbarn förens du närmar dig sjuttio, om jag får bestämma!

(Men, det kan ju vara så att hon skojade? Ingen aning, jag är dålig på att höra sånt, och så lekte jag lite med Elsa då... men ändå lite oväntat xD)

Kommentarer
Postat av: mli

För det första så var det jag som sa att ni (du & vic) oxå var gamla nog att ge mamma ett till barnbarn.

För det andra så, JA, det var ett skämt. :D

2009-10-11 @ 20:44:05
URL: http://muffinstack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0