När man inte kan sova stirrar man inte bara upp i taket

Ja, god morgon. Om den är god för dig beror väl på.

Kunde inte somna när jag väl stängt av datorn igår, vilket var runt tolv. Låg i sängen och filosiferade om när man säger ra, istället för då. Det visade sig vara ganska ofta.

Vad dum du ska vara-ra!
Vad gör du-ra?
Men hallå-ra?

Mest i slutet av meningar.

Fast innan det stod jag inne i badrummet och noppade ögonbrynen, och kammade tuppkam (i hela håret) för jag hade tråkigt. Med kort hår som jag, står håret åt alla håll. Det har fortfarande inte riktigt lagt sig. En liten bit hår sticker ut som en gren. Hej hår!

Sen undrade jag om jag skulle berätta för mamma om fail datorn, som hon av okänd anledning kopplade in igår - det är så att när den får el, då sätts den igång, och stannar på tills man aningen stänger av den eller drar ut elen. Jag vet inte om det är meningen att den ska stå på, av ännu en okänd anledning, så jag låter den stå.

Efter ett tag blev jag trött på allt det där filosiferandet, så jag bestämde mig för att byta lakan. Klockan var halv två vid denna punkten. Men inte ens nya lakan gjorde tricket.

Till slut somnade jag, iallafall.

Till frukost blev det nudlar utan soppa, så det ska vara. Och nu sitter jag och väntar på att jag ska orka göra mig iordning för att åka till Täby. Det händer någon gång.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej! Kika gärna in på min bloppis! :)

2009-10-28 @ 12:29:33
URL: http://sannabloppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0