Ska jag gör inget alls istället?

Min mamma är så rolig. Hon kommer hem och har handlat, jag berättar om mina onda fötter och så beger sig hon in i köket för att ställa in den mat hon köpt.

Mamma: ja, det är verkligen skillnad på när du är hemma och när Victoria är hemma
Jag: vaddå då?
Mamma: Victoria skulle plockat undan
Jag: jag har plockat i och ur diskmaskinen...
Mamma: men du har inte diskat!

Jamen, jag är inte ett städfreak som Victoria. Tycker inte att allting måste tas itu med direkt. Det går att vänta några extra timmar, faktiskt. Kan man inte få lite uppmärksamhet för saker man gör istället för det man inte gör. Då skulle det bli så mycket roligare att faktiskt göra något.

Blä.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0