Blocka högerklick? VARFÖR!? Jag fattar det inte

Åh I-landsproblem vad irriterande.

Bloggar där det finns flera länkar, och man vill klicka på flera av dem - då öppnar jag några i en annan flik, för that's how I roll, men då kan man inte högerklicka! Jasså... hur gör man då?

Och så väljer man (efter nogrant tänkande) en länk, men den var inte riktigt det man väntat sig, så då går man tillbaka... och så finns det ett helt nytt urval av länkar! Jasså, då ska jag trycka på F5 tills de länkar jag ville till kommer fram igen? Jag har ju inte så bra minne!

På vissa bloggar kan jag förstå att de tagit bort möjligheten att högerklicka, men en del, där känns det bara löjligt! Liksom, vill någon ha bilden eller vad fan tillräckligt gärna trycker det på print screen och voíla, de har den där förbannade bilden du trodde du hade gjort omöjligt för andra att ta.

Och, du har en blogg på nätet, du skriver om ditt dagliga liv... Vadfan är det för något med högerklicks förbud då? För att göra dig lite mer privat? Sorry, du slutade vara privat när du skrev ditt första blogginlägg.

Okej, det har inte så mycket med länkarna att göra... bara den tanken att man tror att man skyddar någonting genom att göra så! Allt du hindrar är att folk kan öppna tex kommentarerna i en annan flik (jag gör alltid så). Och påverkar det dig negativt eller positivt?

Sen tycker jag det är väldigt pretentiöst, om man inte är en väldigt känd bloggare, men igen; PRINT FUCKING SCREEN.

(och ja, jag vet att jag lackar på någon pyttesak - därmed "I-landsproblem"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0