Skrämma sina syskon, det är vad man är bra för

Hemma idag då. Mådde inge bra igår kväll eller i morse. Eller nu heller, egentligen. Men aja.

Victoria kommer hem från skolan, börjar låsa upp och då kommer jag på den brillianta idén att jag ska skrämma henne. Hon ropar "hallå?" när hon kommer in - men jag svarar inte. Och så tänker jag... ja! Jags ätter på lite musik!

Startar spotify (med ljudet avstängt), och startar "Daft Punk Is Playing At My House" (LCD Soundsystem – Daft Punk Is Playing At My House ) och så väntar jag... Men hon kommer inte upp på övervåningen! Jag börjar tro att jag har "blown my cover", men nee.

Så smyger jag in på mitt rum, eftersom jag vet att hon kommer komma upp och säga till mig att stänga av. Kutar förbi trappen (där hon står och knyter upp skorna, men hon hör mig inte phew), och gömmer mig bakom dörren.

Hon går upp, kollar på datorn och säger "vafan", går in på toaletten och kollar där, men där står jag inte.

Hon går ut säger "vafan har hon lämnat den -"

Jag hoppar ut bakom dörren. Hon bir AS RÄDD.

PAYBACK ÄR VAD JAG SÄGER!
(för den gången hon gömde sig under mitt skrivbord när jag skulle sova och hoppade ut därifrån när jag nästan hade somnat...)

Kommer ihåg när jag var mindre, satt hemma vid datorn och Victoria var hos en kompis som bodde typ 20m ifrån oss. Vi snackade på msn, och de var irriterande som vanligt (ja), så jag sa "kommer snart tbx", och smög över till kompisens hus. Dörren var olåst, så jag öppnade den tyst, och stängde den tyst, smög upp för trappen. Där såg jag dem i datarummet, smög dit och hoppade in.

Där kan man snacka om att de skrek.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0