Framtidsdrömmar

*gäsp*

Här är jag, och jag är trött som fan, fortfarande.

Jag ska ta CAE i sommar (Certificate in Advanced English), och sedan CPE nästa sommar (Certificate of Proficiency in English) - ja, jag tror verkligen att jag kommer klara CAE!! Känns det nästan som om man borde göra någonting med ett certifikat som det är (eller de är, beroende på hur bra det går på CPE).

Alltså vill jag studera utomlands. Vilket leder till stora kostnader eftersom det inte är som i Sverige direkt i tex England eller USA. Därför vill man ju att utbildningen ska vara bra...

Detta landade mig på en hemsida för UNIVERSITETET. Alltså, universitetet av alla universitet när det kommer till att skriva eller arbeta med 3D (som jag ack så gärna vill)... Men grejen är ju den att konkuransen blir då enormt svår.

Men, jag har ett mål, och även om jag kanske inte når målet, så tänker jag att det inte skadar att försöka. Det värsta man kan göra är att inte ge det en chans, för senare i livet så kollar man tillbaka och tänker tänk om. En jobbig tanke, det där, tänk om, var skulle jag varit nu?

Det värsta som kan hända är ju att jag inte kommer in.

Kommentarer
Postat av: Lina

Väldigt sant ju! Lycka till. Och om du inte kommer in vart det nu är du vill komma in så hoppas jag du hittar nåt som är lika bra. Fast inte tror jag Universitet är vare sig bättre eller sämre i Sverige än det är någon annanstans.

2010-02-27 @ 19:47:41
URL: http://lina-jewellery.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0