Kroppstyp historien

Mina botemedel för att vara uttråkad är inte alltid så... vanliga.

Tänkte ta reda på min kroppstyp, så jag vet nästa gång jag går och handlar vad som faktiskt ser snygg ut på mig. Går in på nån sida, tänker - ja men jag har timglasfigur, trycker på den länken, och upp kommer en beskrivning.
Proportionella ben och överkropp. Nej, men jag har ju korta ben, och lång övekropp...

Då fanns det en "body type calculator", så jag bestämmer mig för att springa ner och hämta måttbandet. Fastnar vid chipsen där nere, går upp igen, tänker... fan glömde måttbandet, springer ner ännu en gång och rotar runt i en låda.

Jag vet inte vad min mamma tror. Liksom... jag äter ju som en jävla häst, men snor måttbandet ganska ofta. Det är för att när jag har tråkigt undrar jag vad min kropp defineras som... hur andra ser den. Ja, jag vet inte.

I alla fall. Jag tar på mig en bh för allt detta (pyjamas hela dagen, yes!), mäter med lite krångligheter. Sedan får jag mitt resultat...



Jag är en av de få "kvinnor" (jag använder ordet för generaliseringen) som inte har en speciell kroppstyp. Den är "otillgänglig", jag ska gå och kolla på någon annan, den som är närmast min.... vilket är timglas, men jag har ju korta ben, inte ska jag väl klä mig som de som har proportionella ben?

Men, jag ser det på den positiva sidan - jag har skit snygg överkropp och jag är unik. Screw conformity!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0