Damdadumdididam

Idag var rätt kul, ändå.

Imorse hälsade jag på skolan jag gick på högstadiet på. De hade skolavslutning, och Julias lillebror gick ur nian. Så då stack vi dit. Herrejävlar den avslutningen var lång, och så var man tvungen att stå hela tiden! AJJ min höft, säger jag, med en risk att låta som om jag är åttio, och inte sjutton.

Efter det tog vi bussen, sen tunnelbanan, in till stan. Det är ju zombiewalk imorgon. Mickis införskaffade några grejer, Julia också, och så klart jag med. Det blev en hel del pengar slösade på butrix.

När jag kom hem så hade jag ont i huvudet, var trött, och ville bara sova.

Klockan var fem.

Dörren ville inte öppnas, och jag stod där mitt framför grannarna och var sekunder ifrån att börja böla. Stack på baksidan och ringde till mamma, började böla på riktigt för jag ville ju bara sova!! Jag hade bankat, slagit och gjort allt jag kunde förmå mig mor dörren, men den var forfarande där. Låst.

fan vad jag hatade dörren.

Försökte sedan igen, och vips gick den upp.

Kollapsade i sängen och somnade. Oj vad skönt.

Sedan ringde någon på, halvsovandes svarade jag, de kollade konstigt på mig och jag fattade inte varför. Kollade mig i spegeln efter de gått... smetat smink och såg typ lite onykter ut... vilka tankar de måste haft om mig.

Huvudvärken är inte helt borta, jag mår inte helt 100. Måste vila upp mig för imorgon. Ska ju orka vara uppe tidigt och sen gå lååååångt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0