Det konstiga med drömmar

Ibland kan drömmar förstöra en hel dag. Tonen av drömmen, alltså, att den följer med när man vaknar. Kommer ihåg en gång för flera år sedan då jag drömt något jätte hemskt, men jag kom inte ihåg vad det var, men jag kände mig helt tröstlös hela dagen.

Idag är det obehagskänsla, olust, som kör "piggyback", och skriker "meja meja meja!" (det där är ett försök på att få den irritationen att låta som ett barn som vägrar bli nedsläppt).

Allting som jag skulle göra idag ville jag inte längre göra. Att åka ned till gymmet fick mig att slänga mig i sängen igen, att jag skulle åka till sjukgymnasten gjorde att jag ville böla i några sekunder (sedan ringde hon och sa att det kört ihop sig, och jag fick en ny tid till på Fredag), och till och med äta känns jobbigt.

Men det var bara att stoppa i sig lite frukost. Eftersom jag åt Burger King igår så var jag tvungen att träna lite, ändå. Så det tvungade jag mig till. Här hemma. Orkade fortfarande inte ta mig till bussen. Sedan la jag mig på baksidan, lyssnade på The Black Keys, och bara låg där.

I 30 minuter låg jag där.

Fan vad tråkigt det är att ligga i solen. Ja, jag vet att det är bra för mina armar och allt det, men det här är tjejen som inte kan duscha längre än 10 minuter utan att vilja slå huvudet i väggen av uttråkning. Om jag kunde lyssna på musik då jag duschade då skulle det nog gå bättre.

Längtar tills då jag kan hoppa i poolen och simma. DET är kul.

Sedan vet jag inte om jag tänker gå på spinning passet ikväll. Vet att jag borde. Bara att ta sig själv i tyglarna och gå...

eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0