Dödlighetens trötthet

Är så trött så att jag ser i kors. Men jag har skrivit en dikt. Handlar inte om mig, skrev den bara för jag är flummig när jag är trött. Och nu skriver jag medan jag blundar... det är skönt...


Dikt - ord utan mening, dödlighetens trötthet


det skakar till inom mig

som ett täcke av grått ligger det över mig
tungt
smärtan den gräver in i själen
fysisk
psykisk

mumlar ursäkter
mumlar ord som bli meningar
som blir någonting utan mening
värdelöst
slöseri med andetag

täcket är varmt och tungt mot huden
stoppar mig från att explodera
och jag känner implosionen som suger in mig
inåtvänt och helt blind


ser i kors
trött
benen släpar efter mig
mumlar någonting utan mening

det är dödligheten inom mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0