Saker kommer i 3

Har de senaste dagarna antingen undvikit läxor (komma ikapp läxor - de värsta), eller gjort dem. Simmat, det har jag också gjort. Myysigt (bara det att när jag kliver ur poolen och ser mig själv i spegeln inser jag att min topp är ganska genomskinlig... woops).

Och idag var en skön dag. Om man bortser från hur det kändes att vakna i morse. Jag var lite produktiv idag, det med så det är ju toppen!

Men... fan vad jag har haft problem att åka kollektivt den här veckan.

1. I måndags var det förseningar, men jag trodde jag skulle hinna med bussen ändå, eftersom klockan var 15 över och bussen går 23 över. Men, bussen kom inte! Så där satt vi till 53 då bussen äntligen dök upp.

2. I tisdags tas det tår jag sitter på ur trafik, i Ulriksdal!! Hur fan tar man sig därifrån om inte med pendeln (okej, jag vet, bussen, men jag skulle med stor säkerhet åka vilse den vägen).

3. Idag tänker jag "men jag undviker pendeln, eftersom den strulat så". Så jag tar tunnelbanan... bara det att jag i min hast att komma hem kliver på tåget mot Ropsten, och eftersom jag sitter och läser, upptäcker jag inte det förens vi lämnar Gärdet. AJ aj. Men eftersom jag tog den omvägen slapp jag vänta på 610 och sen bussen från Vallentuna, eftersom den stod där när jag kom dit! YAY!

Dessutom har jag blivit intervjuad denna vecka. Två gånger redan.

1. I måndags var det för skolportalen (tror jag...), och där pratade jag om min skola och varför jag gick där. Kameramannen tryckte kameran upp i ansiktet så jag nästan freakar (med andra ord; jag vänder mig om snabbt och gömmer huvudet bakom ryggstödet). Efter det verkar det som om han inte gjorde om det. Blää, det var verkligen inte kul. Obehagligt.

2. Idag så ringde de från barn och cancer, eller barncancerfonden... INGEN ANING!... men blev intervjuad via telefon. Trots mitt obehag inför att prata i telefon (egentligen är det ju bara idén att prata i telefon, men de allra flesta är det en plåga att prata i telefon med) så gick det väldigt bra.

3. Sedan fick jag också ett PM idag på livejournal där det står att mina historier där är väldigt ofta rekommenderade av andra i deras community, och de vill därför intervjua mig. Alltså ska jag bli intervjuad av ett 18+ community, som jag aldrig egentligen varit inne på... woow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0