Då blev man vuxen (typ första steget (typ))

Då är man 18 år gammal. Myndig, får dricka, röka, rösta, köra bil, skriva kontrakt etc etc.
Var ute på krogen i fredags, men jag är som en gammal tant och var trött vi tio, innan vi ens var där, så vi drog hem vid ett. Annars är det mesta jag tänker på att skaffa en inkomst, alltså jobb. Vill gärna ha ett jobb på Väsbygården här i Vallentuna, med pensionärer. Mormor bodde där innan hon dog, det är rätt fint. Ska också söka till H&M och sånt, hoppas att man kanske får jobb där efter jul.
Måste dra till banken och fixa med CSN, ska också spara 250kr av mitt CSN varje månad, istället för 150kr fram till sommaren. Vet inte vad jag tänker göra med det sen, kanske en resa eller bara nöd-konto ifall jag behöver när jag pluggar på universitetet nästa år.
Juste! Planerar att flytta hemifrån till nästa höst. Läskigt värre! Ska plugga till att bli barnmorska, häftigt va :O 5 års utbildning är det...
Lund tänker jag verkligen söka till, sedan kanske Linköping, Örebro och Umeå. Vi får se. Linköping är näst högst upp på listan nu, hehe.

Kommentarer
Postat av: sofia

är det bra med dig?:) kram

2010-12-05 @ 15:13:07
URL: http://sofiajahnkes.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan kika gärna in hos mig!:)

2010-12-05 @ 21:04:55
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/
Postat av: Emelie <3

God morgon sötnos <3

Kom in och tävla om att bli dagens blogg!

PUSS <3

2010-12-06 @ 07:17:34
URL: http://ammis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0